
NORTH COAST ULTRA
RACEMANUAL 2025
15.MARTS 2025
Vi ser frem til at se dig til North Coast Ultra 15. marts
Sammen med OVER 1300 andre trail-deltagere er du forhåbentlig klar til en fed oplevelse i Kongernes Nordsjælland. Formålet med dette dokument er at sikre at du har de informationer du har brug for, for at få et brag af en dag i skovene.
Stævneplads og parkering:
Tisvilde Strand P-Plads, Hovedgaden 112 Tisvildeleje
Pga den nye lokalplan er stævnepladsen flyttet ind i skoven.
Læs nedenstående igennem, så er du klædt godt på, inden du skal ud i det smukke område ved Nordkysten
Looking forward seeing you at North Coast Ultra 15. March
Together with MORE THAN 1300 other trail participants, you are hopefully ready for a great experience in . The purpose of this document is to ensure that you have the information you need to have a great day at the race.
Venue and parking: Tisvilde Strand P-plads Hovedgaden 112 Tisvildeleje
Due to the new local developmentplan, the start is moved app. 100 meter into the forest.
Read the following to make sure you’re well prepared before heading out into the beautiful forrest area in Northern Zealand.
INDEN LØBET/BEFORE THE RACE
Formålet, med dette dokument, er at sikre, du har de informationer, du har brug for, for at få et brag af en dag i sporet med os.
The purpose of this document is to make sure you have the information you need to have a great day on the trail with us.
Stævneplads/ Venue
Du kan se kort over stævnepladsen og ruterne på kortet herunder.
You can find a map of the venue and routes on the map below.
Afhent dit startnummer i Løberen/Collect your BiB At Løberen
I dagene før løbet kan du få udleveret dit startnummer, i perioden tirsdag 11 marts. til fredag den 14. marts klokken 10-18 i Løberen København.
Adresse: Nørre Farrimagsgade 65 1364. København
Løberen tilbyder 25% rabat på tøj og sko. Dog ikke allerede nedsatte varer.
In the days leading up to the race, you can pick up your start number Tuesday 11 of March to Friday 14th of March 10-18 at Løberen Copenhagen.
Address: Nørre Farrimagsgade 65 1364. Copenhagen
Løberen offers a 25% discount on clothes and shoes. Only not already discounted items.
Stævneplads/Venue
Eventpladsen er lidt inde i skoven, Ca 100m fra Parkeringspladsen ved Tisvilideleje Strand.
På stævnepladsen vil du kunne shoppe lækre trailprodukter hos Løberen, købe lækker Kaffe eller Burger. Se pladsen HER
Adresse: Hovedgaden 114, Tisvildeleje
The event site is at app. 100m from Naturrum Tisvildeleje, where the start and finish will also take place.
At the event site you will be able to shop for delicious trail products at Løberen, buy delicious coffee or burgers. See the venue HERE
Address: Hovedgaden 114, Tisvildeleje.
FIND DIT STARTNUMMER/FIND YOUR BIB NUMBER
Udleveringen går let og hurtigt, hvis du kender dit startnummer. Nummeret står i den infomail, vi har sendt til dig, men du kan også finde dit startnummer på deltagerlisten.
Pick-up is quick and easy if you know your race number. The number is in the infomail we sent you, but you can also find your bib number on the participant list.
Få styr på dit udstyr/Get Race Gear Ready
Det er en god ide at få styr på det udstyr, du skal løbe i til North Coast Ultra.
Sko:
Vi anbefaler, man løber i en trailsko. Der er ikke specielt vådt og mudret på ruten, men der er stejle passager, samt løb på stenstrand, hvor det er en god ide med trailsko.
Tøj:
Det gør ikke noget, du fryser lidt før starten, du skal nok få varmen, når du kommer igang.
It’s a good idea to familiarise yourself with the equipment you’ll be running in for the North Coast Ultra.
Footwear:
We recommend running in a trail shoe. The route is not particularly wet and muddy, but there are steep passages and runs on rocky beaches where trail shoes are a good idea.
Clothing:
It doesn’t matter if you’re a little cold before the start, you’ll be warm once you get going.
Raceday 15. marts
Herunder er de ting, der er gode at vide til selve løbsdagen. Lidt gode råd er:
Kom til starten i god tid. Kør gerne sammen, da der er begrænset antal P-pladser. Medbring din egen kop, da der ikke er kopper på depoterne.
Har du spørgsmål, så kontakt os gerne på mail steen@trailfoxseries.dk
Below are the things that are good to know for race day. A few tips are:
Get to the start in good time. Feel free to carpool as there are limited parking spaces. Bring your own cup as there are no cups at the depots.
If you have any questions, please contact us by email steen@trailfoxseries.dk
Bagage
Der vil være mulighed for at opbevare bagage på stævnepladsen. (Dog på eget ansvar).
It will be possible to store luggage at the venue. (However, at your own risk).
Udlevering af startnummer/Collection of BiB Raceday
På stævnepladsen. Information/nummerudlevering er åben fra kl. 08:00 på dagen.
FIND DIT STARTNUMMER PÅ DELTAGERLISTEN
Følgende udleveres:
– Startnummer
– Sikkerhedsnåle
– Evt. tilkøbt foldekop
– Evt. tilkøbt t-shirt
At the venue. Information/number pick-up is open from 08:00 on the day.
FIND YOUR START NUMBER ON THE PARTICIPANT LIST
The following will be handed out:
– Start number
– Safety pins
– Any folding cup you may have purchased
– Purchased t-shirt (if applicable)
Parkering/Parking
Der vil være mange biler på dagen (Vi henstiller til at man kører sammen, da der kun er et begrænset antal P-Pladser) Husk at parkere i båsene, så parkeringspladserne udnyttes bedst muligt. Følg anvisningerne fra vores crew. DER ER GRATIS PARKERING FOR ALLE DELTAGERE.
Parkering: På den store P-plads ved Tisvildeleje Strand Ca. 100 m til stævnepladsen, Se kort her.
There will be a lot of cars on the day (we recommend driving together as there are only a limited number of parking spaces) Remember to park in the stalls to make the best use of the parking spaces. Follow the instructions from our crew. THERE IS FREE PARKING FOR ALL PARTICIPANTS.
Parking: There is parking at the big parkinglot at Tisvildeleje Beach Approx. 100m to the venue See map here.
Ruterne/Racecourses
Glæd dig til 4 super fede trailruter. Bemærk at der kan komme små ændringer og justeringer på ruterne. Følg rutelink til at få et overblik over ruteforløbet, og ellers bare følg markeringen for hver 50 – 100 meter på alle ruter.
Look forward to 4 super cool trail routes. Please note that there may be small changes and adjustments to the routes. Follow the route link to get an overview of the route, and otherwise just follow the markings every 50 – 100 metres on all routes.
NCU 50 km. (Markeret med Orange flag og pile)
Distancen taler for sig selv. Kongedistancen til NCU for de velforberedte.
NCU 50 km (Marked with Orange flag and arrows)
The distance speaks for itself. The king distance of the NCU for the well-prepared.
Se ruten og download gpx fil
NCU 30 km. (Markeret med Orange flag og pile)
Hvis du er klar på en sand udfordring har vi den helt rette rute til dig. 30 km med masser af højdemeter, trapper og singletracks.
Vær opmærksom på hvor ruten deler sig fra 50 km ruten. Tydeligt markeret med pink pile og 30km skilte.
!! Dette er ved Depot tre, hvor du løber ned ad bakken, her skal du dreje til højre.
NCU 30 km (Marked with Orange flags and arrows)
If you’re up for a real challenge, we have just the route for you. 30 km with lots of altitude metres, stairs and singletrack.
Pay attention where this route splits from the 50 km route. Clearly marked with pink arrows and 30km signs.
It is a the Third Aid station, where you have to turn right. Clearly marked with pink arrows and signs.
NCU 15 km. + WALK. (Markeret med blå flag og pile)
En rute for dig som måske har prøvet at løbe trailløb før, men nu er klar til at blive endnu mere udfordret – hvilket vi lover du nok skal blive.
NCU 15 km + WALK (marked with blue flags and arrows)
A route for those who may have tried trail running before, but are now ready to be even more challenged – which we promise you will be.
Se ruten og download gpx fil
NCU 8 km. (markeret med gule flag og pile)
Årets korteste distance, det oplagte valg for at få en smagsprøve på hvad trailløb er.
NCU 8 km. (Marked with yellow flags and arrows gule flag og pile)
The shortest distance at the NCU race, get a taste of trailrunning.
Se ruten og download gpx fil
OBS!! Der vil være steder på 50km, 30km og 15km, hvor der er løbere i begge retninger. Disse er markeret med skilte. Giv plads til de hurtige løbere og giv hinanden et hep med på vejen. Og der vil også være smalle sektioner hvor det er svært at overhale, så undgå at gå/løbe mange ved siden ad hinanden på disse sektioner.
Husk at tage hensyn til andre brugere af stierne. Meget af ruten er gennem private områder, som vi har fået tilladelse til at benytte, husk dette, når I færdes på ruten.
NOTE!!! There will be places at 50km, 30km and 15km where there are runners in both directions. These are marked with signs. Make room for the faster runners and give each other a cheer along the way.
Remember to be considerate of other trail users. Much of the route is through public areas that we have been given permission to use, remember this when travelling on the route.
Program Lørdag 15.marts/Programme Saturday 15th of march
08:00– Stævnepladsen åbner, og det er muligt at afhente startnumre til alle distancer/ Event Venue open and Bib pickup from 8 AM.
08:55 – Racebriefing for deltagere til 50 km. Racebriefing 50 km.
09:00 – Start 50 km.
09:25 – Racebriefing for deltagere på 30 km. Racebriefing 30 km.
09:30 – Start 30 km.
09:55 –Racebriefing for deltagere på 15 km løb. Racebriefing 15 km run.
10:00 – Start 15 km run
10:40 –Racebriefing for deltagere på 8 km. Racebriefing 8 km.
10:45 – Start 8 km
10:55 –Racebriefing for deltagere på 15 km WALK. Racebriefing 15 km WALK
11:00– Start 15 km WALK
11:10 – Racebriefing for Børneruten ca. 2km
11:15 – Start Børneruten. Start Kids
Stævnepladsen lukker, når sidste mand/kvinde er i mål på alle distancer. INGEN CUT-OFF TIDER!
The competition area closes when the last man/woman has finished all distances. NO CUT-OFF TIMES!
Toiletter/Toilets
Der vil være opsat toiletvogne ved stævnepladsen.
There will be toilets close to the start..
Sikkerhed/Safety
We have paramedics at the venue. For urgent safety needs, event manager Steen Walter can be contacted on tel. +4530285274

Depoter/Aid Stations
Der er naturligvis depoter undervejs. Der er et udvalg af Powerbar barer, chips, frugt, Powerbar geler, Powerbar energidrik og vand fordelt på depoterne. Til NCU Trail, bruger vi “Bring Your Own Cup”. Det betyder, der ikke vil være de sædvanlige plastkrus på depoterne, men man skal enten selv medbringe en genbrugskop, eller en rygsæk med væskeblære.
Depoternes indhold vil variere lidt, men samlet indeholder de: Vand, Powerbar energidrik ,Powerbar Geler, frugt, cola, Chips og Powerbar energibarer.
There are of course depots along the way. There is a selection of Powerbar bars, crisps, fruit, Powerbar energy drink and water distributed at the aid stations. For the NCU Trail, we are using ‘Bring Your Own Cup’. This means there won’t be the usual plastic cups at the depots, but you will need to bring either a reusable cup or a backpack with a hydration bladder.
The contents of the depots will vary slightly, but overall they contain: Water, Powerbar energy drink, fruit, cola, crisps, Powrbar Gels and Powerbar energy bars.
NCU 50 km. 6 depoter
– Depot ved: ca. 5,5 km, ca. 13 km, 21 km, 27 km, 36 km og 45 km.
NCU 30 km. 4 depoter
– Depot ved: ca. 5,5 km, ca. 11 km, 19,5 km og 25 km
NCU 15 km. + WALK 2 depoter
– Depot ved: ca. 5,5 km, ca. 11 km
NCU 8 km.
– Depot i Mål.
Regler/Rules
- Det er ikke tilladt at smide skrald i naturen. Det er direkte diskvalificering og udelukkelse fra stævnet fremadrettet.
Littering in nature is not allowed. It is a direct disqualification and exclusion from the event in the future. - Der vil ikke være kopper på depoterne. Det skal man selv medbringe eller købe.
There will be no cups at the aid stations. You must bring your own or buy them. - Ved uheld med personskade er det ens egen forsikring, der skal dække ens skade. NCU kan ikke gøres ansvarlig for personskade eller ødelagt personligt udstyr..
In the event of an accident with personal injury, it is your own insurance that must cover your injury. NCU cannot be held responsible for personal injury or damaged personal equipment.
- Det er tilladt at modtage support på ruterne. Dog kun på de officielle depoter.
It is permitted to receive support on the routes. However, only at the official aid stations. - Generelle vilkår og betingelser er gældende i forhold til force majeure mm.
General terms and conditions apply in relation to force majeure etc. - Regler for 50 km.:
Der er krav til, at folk på denne distance medbringer telefon. Det er udelukkende af sikkerhedsmæssige årsager. Men vær opmærksom på at dækningen dernede ikke er super god..
Rules for 50 kilometres:
People on this distance are required to bring a mobile phone. This is purely for safety reasons. But be aware that the coverage can be quite poor.
Måldepot/Finisher Aid Station
Vi står klar med en State Energy drik, vand og snacks når du kommer i mål.
We’ll be ready with a State Energy drink, water and some snacks at the finish line.

Præmieoverrækkelse/Prize Ceremony
Der er præmier til hurtigste 3 hos mænd og kvinder på alle løbe-distancer. Derudover er der masser af lodtrækningspræmier. Fra Løberen, State Energy, Salomon mm.
There are prizes for the fastest 3 in men and women in all race distances. In addition, there are plenty of raffle prizes.
Resultater/Results
Du finder hele resultatlisten lige her: RESULTATER
You can find the full list of results right here: RESULTS
Forudbestilt mad/Preordrered food
Har du forudbestilt mad, så viser du blot dit startnummer i vores foodtruck.
If you have ordered food, simply show your start number in our food truck.
Rabat i Løberen/Løberen Discount
I ugen efter løbet kan du få 25% rabat på løbesko og løbetøj i Løberens butikker. Du fremviser blot dit startnummer. (Gælder også ved afhentning af startnummer)
In the week after the race, you can get a 25% discount on running shoes and running clothes in Løberens stores. Simply present your race number. (You can also get the discount if you pick up your BIB at Løberen before the race)
KUNDESERVICE
Vi er klar til at besvare din henvendelse, såfremt du måtte have nogle trailløb relaterede spørgsmål vedrørende TRAIL FOX SERIES.
Du kan kontakte os via formularen her på siden, eller via nedenstående emailadresse.
kontakt@trailfoxseries.dk
KONTAKTFORMULAR

Stævnerne i TRAIL FOX SERIES arrangeres af Nordic Endurance Group
Følg os på Facebook
© 2024 Trail Fox Series